dimecres, 8 de desembre del 2010

Brooklyn, segona edició


Sempre és una alegria rebre una nova traducció editada, però encara ho és més en el cas infreqüent que el missatger et porti els exemplars corresponents a una reedició. Perquè, quan un llibre es reedita, alguna cosa ha sortit bé. Evidentment, l'èxit és relatiu: no és el mateix si la primera edició és de 2000 exemplars que si se'n van fer 10000 (el primer número és molt més habitual que el segon, reservat a best-sellers), però, com a mínim en el meu cas, la satisfacció és idèntica. L'editor ha fet uns càlculs, ha posat un preu i ha decidit un número d'exemplars i el públic ha respost en prou mesura perquè tot plegat tingui sentit. Això no afegeix ni treu una engruna al plaer experimentat en traduir el llibre, és clar, però elimina aquella sensació tan angoixosa de treballar per a ningú i rebre el buit com a resposta.

Per celebrar-ho us deixo uns quants enllaços:

En anar fent boca, un article molt interessant que va publicar Tóibín al Guardian sobre la crisi irlandesa. Potser tinc el llibre massa ficat al cap, però la descripció de les grans millores que l'entrada a la Unió Europea ha dut a Irlanda em recorda la transformació que els veïns d'Enniscorthy detecten en l'Eilis quan torna de Brooklyn.

I, finalment, un parell de blogs que han parlat de Brooklyn (Ex·Libris i Llibres de l'Espolsada), l'entrada que jo mateix li vaig dedicar en aquest blog i un primer recull de reaccions.

5 comentaris:

  1. No l'he llegit encara però tothom en parla molt bé. Felicitats per la part que et toca!

    ResponElimina
  2. Enhorabona! Un altre llibre a la llista d'urgents...

    ResponElimina
  3. Gràcies a tots dos. Sí, el llibre ha tingut bona crítica i ha sabut trobar el seu públic. I això últim em satisfà especialment, perquè cada cop més els llibres es divideixen entre uns pocs que es venen molt i una gran majoria que no es ven gairebé gens. Que hi hagi petits èxits relatius com Brooklyn (i més en un context de crisi tan dur com el que estem vivint) és un símptoma de salut cultural i de resistència a l'adotzenament.

    ResponElimina
  4. Vaig veure el L'hora del lector en què l'entrevistaven i vaig decidir que el compraria, però encar no ho he fet.

    Que reeditin un llibre, avui dia és tot un ÈXIT!!

    ResponElimina
  5. Sí, la crisi és dura... Ja no se sent aquella falsa cantarella que deia que la crisi no afectava al sector del llibre.

    ResponElimina