diumenge, 19 de setembre del 2010

Presentació

Hipotètics lectors,

fa temps que em vaga pel cap la idea de començar un blog per parlar de literatura traduïda al català. Cal dir d'entrada que hi sóc part interessada: fa un parell d'anys que visc de traduir novel·les al català i, si tot va bé, tinc l'esperança de poder-ho seguir fent uns quants anys més. És una feina solitària i que sovint s'ha de fer una mica massa de pressa (i d'aquí el títol del blog), però plena de gratificacions, especialment quan el llibre que et toca traduir t'agrada. Sovint, la pitjor part de la feina arriba un cop publicat el llibre, quan t'adones que la feinada que hem fet entre tots (perquè no és només el traductor, és clar: hi ha els redactors, els correctors, els editors) passa relativament desapercebuda, i que molt bons llibres que no tenen el ressò que es mereixen. És evident que un blog com aquest no arreglarà pas el problema, però un ha de defensar el que fa, i diguem que serà el meu granet de sorra.

En aquest blog hi trobareu informació de les traduccions meves que vagin sortint a la venda, comentaris d'altres traduccions que m'hagin agradat i comentaris sobre les circumstàncies que envolten el món del llibre en català. I molt de tant en tant alguna cosa que no hi tingui res a veure, és clar.

Moltes gràcies per l'atenció.

2 comentaris:

  1. Ei Ferran!

    Molt bé per la iniciativa del blog.

    Veig que darrerament t'estàs especialitzant en literatura nordamericana. A veure si llegeixo Principiants del Carver.

    Com a recomanació: estaria bé que també fessis entrades sobre les teves traduccions anteriors, perquè traduïr Richard Ford no és poca cosa.

    Salutacions,

    Albert

    ResponElimina
  2. Hola, Albert

    sí que n'estic fent bastanta, de literatura nordamericana, però no sé si diria que m'hi estic "especialitzant". En general aquestes coses més aviat depenen de l'atzar, del que les editorials t'ofereixin. Hi va haver un moment en que semblava que m'estava especialitzant en literatura escrita per dones, després vaig fer tres canadencs seguits... Però és cert que hi ha una branca de la literatura nordamericana que m'apassiona especialment, i Raymond Carver i Richard Ford (no sé quan, però ja pots estar ben segur que en parlaré, només faltaria!), en formen part.

    Salut i gràcies per la visita!

    ResponElimina